Monday, August 18, 2008

mixtape monday

let's take it back a lil bit...


Stop the Violence Movement
Self Destruction






Slick Rick
Children's Story




MC Lyte
Poor Georgie





Dr Dre
Nuthin' But A G Thang




Sir Mix-A-Lot
Baby Got Back

28 comments:

Eb the Celeb said...

First!

Just to annoy your readers that really care about this!

hahahahaha

nananana boo boo!

Eb the Celeb said...

Now the MC lyte and Slick Rick were the bizness!

Queen of My Castle said...

OMG!!!!!!!! This post brought back soooo many memories. I love Children's Story and Poor Georgie.

Loved this one

Beautifully.Conjured.Up said...

Being an 80s baby, I only know two songs...the last two.

Now I'm about to play 'Baby Got Back' and dance in front of the mirror...like it's no one's business (you know how I do).

The Flyyest said...

baby got back huh!!!!!

i remember when in living color did that remake of that it was baby got fats!!! hahahahahahahahahahh

12kyle said...

@ eb the celeb
got 2 words for ya...beat it! haaaaaaaa

@ Queen
Thanks! Slick Rick and Lyte are 2 of the best to ever do it

@ Beautifully.Conjured.Up
Baby Got Back is one of those songs that white folks really love! Haaaa

@ The Flyyest
I remember that one! It was funny

Keith said...

Boy these videos brings back memories! I gotta post of photo of me on my blog one of these days ,back when I had a Box haircut and my wife was wearing Gazelles...It was so wild...That's what these videos bring back. Remember Polka dot shirts?? I told my daughter (who was born in 1981) that she doesn't know nothin bout real Hip-Hop!-lolol.

Ieisha said...

Love the throwbacks. Bad memories conjure up from "Baby Got Back". Imagine 13 white girls shaking their flat backs to this song in double-time. And don't let the part of the song come when the scratching starts. It looks like someone is getting tasered or suffering an epileptic seizure. Ugh.

But aside from the bad white girl memories, great picks! "Nuthin' But a G Thang" was the biz-ness!

-Q. said...

Self Destruction may be the most memorable song of my child hood man.. That was the shit.. I remember all those rappers and most of them were large by the time the song came out. I wanted to be like D-nice when i was little LOL. "Checkin out you suckas and you dont know how i did it" haha
But yea that movement was large real large in part to the New Jack City Era- dope was king and cats was wild'n.

All these joints was REAL large for their time. Addin to the youtube right now the Poor Georgie..-Q.

B said...

Another 80's baby checkin' in who only remembers the last two. But I'm 'bout to put that G-thang on blast. Hope the co-workers don't mind.

The Jaded NYer said...

Best line in Self-Destruction, hands down:

"I never had to run from the Ku Klux Klan and I shouldn't have to run from a black man"

LOVES IT!!!

All of these, *sigh* they take me back. Damn you, Kyle! Damn you to heck!!! now I'm feeling all old and sh*t!!!!

The Dreamy One said...

yeah you took it back....

not really that much of a rap fan,lol

but if you would put LL Cool J, Round The Way Girl, then we would have been vibing,lol

hope your weekend was wonderful Kyle

Brown Girl Gumbo said...

I used to like "Self Destruction," but I always loved the West Coast version, "We're all in the same Gang," better!

PCD (Pretty Circle Drawer) said...

i always hated baby got back....BLEH!!!

dessex said...

awww man. If you don't know the words to "children story" something must be wrong with u. Classic.

Since I am a west coast kid....Snoop and Dre bring me back to those memories when the west was runnin the game. and baby got back lol.... lets just say thats not a record that the city of oakland is proud of lol

ShellyShell said...

This took me back! I love Slick Rick! I was in a wedding and the bride and groom did a dance to Baby Got Back! *crickets* They were of the lighter persuasion too! LOL!

Queen of My Castle said...

I passed through the ATL, Shhhhawty. LOL.

12kyle said...

@ keith
man, i wanted a pair of gazelle's but momma12 wasn't havin it. she told me to get a job. lol. you're right...it was pure hip hop

@ iesha
13 white chicks tryna shake it was prolly not a good look. lmao!!!

@ -Q.
the TR-808!!! d nice was the man.

i loved self destruction. it was good to see artist come together to do it.

@ B
blast it!!!! tell em it's a mixtape monday. if they have any questions, they can come an holla at me! haaaa

@ jaded santana
i agree!!!! that was one of the most classic lines in hip hop history

@ dreamy
keep checkin' out the mixtape...i'll have something that'll make you move. beleeee dat!

12kyle said...

@ bgg
i remember that song!!! it was a good song for the west coast. i'm still tryna figure out what made them put michell'e on the hook. lol

@ pcd
word????

@ dessex
this was when the west was killin it in hip hop. death row was the joint!!!

@ shellyshell
i figured that they were white. you know that black folk are doing the electric slide at their weddings. lol

@ queen
word? and you didn't hollatchaboi???

Torrance Stephens - All-Mi-T said...

where the kurtis blow - survival folk lol

good skill set like i told u

Bombchell said...

wow u really took it old sch

Sexxy Luv said...

Couldn't actually listen to the songs here at work but i was able to sing the songs cause some of these were the shit! just like you big bro!!!!!

how was your weekend?

was today the 1st day of school for your little one's?

12kyle said...

@ Torrance
i may have some of that next week. i featured kurtis last week, too

@ bombchell
yeah. i love the old skool

@ sexxy luv
preciate the luv!

the weekend was good but it went by wayyyy too fast. lol

the lil fellas started school last monday. deion is in the 4th grade and kameron is in the first grade. i can't wait until brandon goes to school! haaaa

Mizrepresent said...

So, i really love me some Dr. Dre...and i didn't care if my butt was as flat as two pancakes...i still stuck my butt out and jammed to that one!

swag_ambassador said...

LOL self destruction used to make me feel like I hada do my homework HAHA

The F$%K it List said...

Self destruction your headed for self destruction....funny how this song still holds some weight in this day and age.

Love Lyte on this. You ain't guarding the door so what you got a gun for! YES CLASSIC

Hmm Sir Mix A lot. No thanks. Though I do rock that at Karaoke.

Rich said...

Now I see why this wouldn't load at work, it's all videos. But good videos. Classic Hits.

12kyle said...

@ miz
lmao @ u!!! i can see you droppin' it

i always laugh at the shot of the refrigerator that is filled with 40s

@ swag
i feel you. it was almost like they were specifically talking to you

@ The F$%K it List
i agree. the song is relevant. maybe there should be a self destruction part 2

@ rich
thanks, bruh!!